Program studiów to 160 godzin dydaktycznych, które są realizowane w 10 sobotnio-niedzielnych zjazdach w ciągu jednego roku akademickiego (więcej w zakładce „organizacja studiów„). Poniżej podział programu na bloki i tematy w blokach. Ważna uwaga! oprócz zajęć w czasie zjazdów są dodatkowe prace do wykonania. Szerzej o nich w zakładce „wymagania„. Zadania te w trybie online, wg własnego harmonogramu. Ich pracochłonność można szacować na ok. 20 godzin.
Komunikacja marketingowa w strategii biznesowej i jej uwarunkowania
- Wprowadzenie – dr J.Wójcik – Zakład e-Biznesu – Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH
- Miejsce komunikacji marketingowej w strategii biznesowej
- Społeczne i technologiczne uwarunkowania kampanii promocyjnych
- Psychologia w komunikacji marki
- prof. dr hab. A.Falkowski – Dyrektor Instytutu Psychologii Ekonomicznej – Uniwersytet SWPS
- Rola promocji w budowie portfela klientów – perspektywa zarządcza i ekonomiczna – dr hab. prof. SGH T.Doligalski – Zakład e-Biznesu Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH
- Wybrane prawne aspekty komunikacji marketingowej w Internecie – R.Bieda – Maruta i Wspólnicy spółka jawna – Radca Prawny
Ok. 15% całości
Metody realizacji zajęć w tym bloku: wykład interaktywny/konwersatoryjny, moderowana dyskusja między uczestnikami, ćwiczenia praktyczne, kejsy z rynku, wykład tradycyjny (prawo).
Planowanie i zakup mediów cyfrowych
- A.Rodzik – Colgate Palmolive – Integrated Marketing Communications & Media Manager, CEE
Ok. 5% całości
Metody realizacji zajęć w tym bloku: wykład wprowadzający (50% czasu), ćwiczenie z planowania kampanii online (50%) – praca w podgrupach. Wymagany laptop.
Tworzenie przekazu
- Od briefu przez kreację do realizacji kampanii – R.Górski – Change Serviceplan – dyrektor kreatywny oraz M.Ejsmont – Change Serviceplan – dyrektor strategiczny
Ok. 10% całości
Metody realizacji zajęć w tym bloku: wykład interaktywny/konwersatoryjny, moderowana dyskusja między uczestnikami, ćwiczenia praktyczne – praca z briefem, kejsy z rynku.
Serwis internetowy – cele, budowa, analiza
- Serwis internetowy w strategii marketingowej firmy – A.Maciorowski – eCode – założyciel, CEO
- Budowanie pożądanych doświadczeń użytkownika – T.Bartoszewicz – Usability Expert w Demant Technology Centre
Ok. 10% całości
Metody realizacji zajęć w tym bloku: wykład interaktywny/konwersatoryjny, moderowana dyskusja między uczestnikami, ćwiczenia praktyczne (praca w podgrupach), kejsy z rynku.
Podstawowe narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie
- Marketing w wyszukiwarkach (SEA) – J.Bisiński – Google Poland – Analytical Consultant
- Pozycjonowanie serwisów (SEO) -D.Jurek- SalesTube/Value Media – Head of SEO
- Komunikacja w mediach społecznościowych (SMM):
- K.Dziadkiewicz – Vitalia.pl – Performance Marketing Specialist
- A.Roguski – Specjalista SMM – whysosocial.pl
- Reklama graficzna (display, programmatic, RTB, rich media, wideo) – M.Błoński – Delve – Senior Engagement Consultant EMEA
- Narzędzia marketingu bezpośredniego (w tym e-mail marketing) – K.Milian – Grupa Digitree Managing Director Sare
- Technologie mobilne w komunikacji marketingowej – T.Szulkowski – Chief Operating Officer w [m]spark
- Platformy sprzedażowe, serwisy ogłoszeniowe – dr J.Wójcik – Zakład e-Biznesu Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH
Ok. 35% całości
Metody realizacji zajęć w tym bloku: wykład interaktywny/konwersatoryjny, moderowana dyskusja między uczestnikami, ćwiczenia praktyczne (w każdym temacie), kejsy z rynku. Wymagany laptop na zajęciach z SEM (SEA + SEO) i SMM oraz smartfon (zajęcia z m-marketingu).
Narzędzia wspomagające komunikację marketingową w Internecie
- Gry w komunikacji marketingowej – Sz.Kubiak, Chief Growth Officer, inStreamly
- Promocja sprzedaży w sklepach internetowych – dr J.Wójcik – Zakład e-Biznesu Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH
- Wykorzystanie chatbotów w komunikacji marketingowej – J.Langer – Infobip, Product Sales Expert Marketing Technology Europe
- Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość w marketingu (AR/VR) – M.Rozwadowski – Veles Productions (Grupa ZPR Media) – Dyrektor Techniczny
Ok. 10% całości
Metody realizacji zajęć w tym bloku: wykład konwersatoryjny, moderowana dyskusja między uczestnikami, ćwiczenia praktyczne, kejsy z rynku. Wymagany smartfon na zajęciach z chatbotów oraz AR/VR.
Zbieranie, przetwarzanie i analiza danych w Internecie
- Analityka internetowa (w tym badania i analizy mediów społecznościowych oraz Google Analytics)
- J.Bisiński – Google Poland – Analytical Consultant
- M.Winkiel -Brand24 – Chief Evangelist
Ok. 15% całości
Metody realizacji zajęć w tym bloku: wykład konwersatoryjny, ćwiczenia praktyczne, przykłady z rynku. Wymagany laptop na zajęciach z analityki internetowej.
O tym dlaczego nie ma zajęć pod tytułem: content marketing czy programmatic w osobnym wpisie. Od razu dodam: nie ma zajęć pod takim tytułem co nie znaczy, że na studiach nie będzie o content marketingu czy programaticu. Wręcz przeciwnie będzie bardzo dużo!