Program studiów to 160 godzin dydaktycznych, które są realizowane w 10 sobotnio-niedzielnych zjazdach w ciągu jednego roku akademickiego (więcej w zakładce „organizacja studiów„). Poniżej podział programu na bloki i tematy w blokach. Ważna uwaga! oprócz zajęć w czasie zjazdów są dodatkowe prace do wykonania. Szerzej o nich w zakładce „wymagania„. Zadania te w trybie online, wg własnego harmonogramu. Ich pracochłonność można szacować na ok. 20 godzin.

Komunikacja marketingowa w strategii biznesowej i jej uwarunkowania

  • Wprowadzenie – dr J.Wójcik – Zakład e-Biznesu – Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH
    • Miejsce komunikacji marketingowej w strategii biznesowej
    • Społeczne i technologiczne uwarunkowania kampanii promocyjnych
  • Psychologia w komunikacji marki
    • prof. dr hab. A.Falkowski – Dyrektor Instytutu Psychologii Ekonomicznej – Uniwersytet SWPS
  • Rola promocji w budowie portfela klientów – perspektywa zarządcza i ekonomiczna – dr hab. prof. SGH T.Doligalski – Zakład e-Biznesu Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH
  • Wybrane prawne aspekty komunikacji marketingowej w Internecie – R.Bieda – Maruta i Wspólnicy spółka jawna – Radca Prawny

Ok. 15% całości

Metody realizacji zajęć w tym bloku: wykład interaktywny/konwersatoryjny, moderowana dyskusja między uczestnikami, ćwiczenia praktyczne, kejsy z rynku, wykład tradycyjny (prawo).


Planowanie i zakup mediów cyfrowych

  • A.Rodzik – Colgate Palmolive – Integrated Marketing Communications & Media Manager, CEE

Ok. 5% całości

Metody realizacji zajęć w tym bloku: wykład wprowadzający (50% czasu),  ćwiczenie z planowania kampanii online (50%) – praca w podgrupach. Wymagany laptop.


Tworzenie przekazu

  • Od briefu przez kreację do realizacji kampanii – R.Górski – Change Serviceplan – dyrektor kreatywny oraz M.Ejsmont – Change Serviceplan – dyrektor strategiczny

Ok. 10% całości

Metody realizacji zajęć w tym bloku: wykład interaktywny/konwersatoryjny, moderowana dyskusja między uczestnikami, ćwiczenia praktyczne – praca z briefem, kejsy z rynku.


Serwis internetowy – cele, budowa, analiza

  • Serwis internetowy w strategii marketingowej firmy – A.Maciorowski – eCode – założyciel, CEO
  • Budowanie pożądanych doświadczeń użytkownika – T.Bartoszewicz – Usability Expert w Demant Technology Centre

Ok. 10% całości

Metody realizacji zajęć w tym bloku: wykład interaktywny/konwersatoryjny, moderowana dyskusja między uczestnikami, ćwiczenia praktyczne (praca w podgrupach), kejsy z rynku.


Podstawowe narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie

  • Marketing w wyszukiwarkach (SEA) – J.Bisiński – Google Poland – Analytical Consultant
  • Pozycjonowanie serwisów (SEO) -D.Jurek- SalesTube/Value Media – Head of SEO
  • Komunikacja w mediach społecznościowych (SMM):
    • K.Dziadkiewicz – Vitalia.pl – Performance Marketing Specialist
    • A.Roguski – Specjalista SMM – whysosocial.pl
  • Reklama graficzna (display, programmatic, RTB, rich media, wideo) – M.Błoński – Delve – Senior Engagement Consultant EMEA
  • Narzędzia marketingu bezpośredniego (w tym e-mail marketing) – K.Milian – Grupa Digitree Managing Director Sare
  • Technologie mobilne w komunikacji marketingowej – T.Szulkowski – Chief Operating Officer w [m]spark
  • Platformy sprzedażowe, serwisy ogłoszeniowe – dr J.Wójcik – Zakład e-Biznesu Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH

Ok. 35% całości

Metody realizacji zajęć w tym bloku: wykład interaktywny/konwersatoryjny, moderowana dyskusja między uczestnikami, ćwiczenia praktyczne (w każdym temacie), kejsy z rynku. Wymagany laptop na zajęciach z SEM (SEA + SEO) i SMM oraz smartfon (zajęcia z m-marketingu).


Narzędzia wspomagające komunikację marketingową w Internecie

  • Gry w komunikacji marketingowej – Sz.Kubiak, Chief Growth Officer, inStreamly
  • Promocja sprzedaży w sklepach internetowych – dr J.Wójcik – Zakład e-Biznesu Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH
  • Wykorzystanie chatbotów w komunikacji marketingowej – J.Langer – InfobipProduct Sales Expert Marketing Technology Europe
  • Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość w marketingu (AR/VR) – M.Rozwadowski – Veles Productions  (Grupa ZPR Media) – Dyrektor Techniczny

Ok. 10% całości

Metody realizacji zajęć w tym bloku: wykład konwersatoryjny, moderowana dyskusja między uczestnikami, ćwiczenia praktyczne, kejsy z rynku. Wymagany smartfon na zajęciach z chatbotów oraz AR/VR.


Zbieranie, przetwarzanie i analiza danych w Internecie

  • Analityka internetowa (w tym badania i analizy mediów społecznościowych oraz Google Analytics)
    • J.Bisiński – Google Poland – Analytical Consultant
    • M.Winkiel -Brand24 –  Chief Evangelist

Ok. 15% całości

Metody realizacji zajęć w tym bloku: wykład konwersatoryjny,  ćwiczenia praktyczne, przykłady z rynku. Wymagany laptop na zajęciach  z analityki internetowej.


O tym dlaczego nie ma zajęć pod tytułem: content marketing czy programmatic w osobnym wpisie. Od razu dodam: nie ma zajęć pod takim tytułem co nie znaczy, że na studiach nie będzie o content marketingu czy programaticu. Wręcz przeciwnie będzie bardzo dużo!