Wykładowcy – trenerzy

Przedstawiamy “drużynę Komunikacji”. Wszyscy “praktycy” mają doświadczenie dydaktyczne, a wszyscy “akademicy” mają doświadczenie biznesowe. Poniżej krótkie noty, a w nich kluczowe fakty, które ukazują kompetencje kadry dydaktycznej. A ponieważ u nas na studiach ważna jest treść, a nie forma, dlatego nie publikujemy zdjęć trenerów i wykładowców. Na zajęciach będzie można sprawdzić urodę “drużyny”. Poważnie, to zawsze dbaliśmy o prywatność i unikamy publikacji zbędnych informacji w Internecie. Zapraszamy do poznania naszych wykładowców i trenerów.


Katarzyna Badowska

SARE – zastępca Dyrektora Działu Obsługi Klienta

Od blisko 9 lat związana z SARE, gdzie odpowiadała m.in. za przygotowywanie i wprowadzanie strategii e-mail marketingowych dla kluczowych klientów. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z systemu i doradztwie w zakresie wdrożeń działań e-mail marketingowych. Jako Project Manager zajmowała się koordynacją kompleksowych kampanii dla kluczowych klientów Spółki. Współpracowała m.in. z IKEA, Mercedes-Benz Polska, Loyalty Partner Polska, Empik.com, Wolters Kluwer, Oriflame, BZWBK, Nationale Nederlanden. Aktualnie, jako zastępca Dyrektora Działu Obsługi Klienta odpowiada za efektywne działanie kilkuosobowego zespołu konsultantów.Absolwentka socjologii w Collegium Civitas oraz “Zarządzania IT w przedsiębiorstwie” w Szkole Głównej Handlowej. Certyfikowany audytor wewnętrzny systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji, pasjonatka nowych technologii oraz fotografii.


Teresa Bartoszewicz

Usability Expert w Demant Technology Centre

Ukończyła socjologię na Uniwersytecie SWPS oraz studia podyplomowe z zarządzania innowacją. Pracuje w branży User Experience od 2008 roku, specjalizuje się w badaniach i projektowaniu usług. Przez wiele lat prowadziła dział badań w firmie Uselab, gdzie realizowała projekty dla branży finansowej, telekomunikacyjnej, mediowej i e-commerce.
Jako kierowniczka Zespołu UX w Centralnym Ośrodku Informatyki, przecierała szlaki podejścia UCD w sektorze publicznym. Wraz z zespołem odpowiadała za projektowanie przyjaznych usług dla administracji i obywateli. Równocześnie od 7 lat uczy studentów jak wykorzystywać badania w procesie projektowania pozytywnych doświadczeń. Obecnie Usability Expert w Demant Technology Centre.


Roman Bieda

Maruta i Wspólnicy spółka jawna – Radca Prawny

Radca prawny i rzecznik patentowy w Kancelarii Radców Prawnych Maruta Wachta spółka jawna. Od ponad 15 lat specjalizuje się w prawie własności intelektualnej oraz szeroko rozumianym prawie nowych technologii. Zajmuje się między innymi negocjowaniem umów IT oraz doradztwem prawnym w zakresie ochrony danych osobowych, e-marketingu i handlu elektronicznego.

Członek Rady ds. Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji. W ramach prac Rady ds. Cyfryzacji uczestniczył w reformie krajowych przepisów o ochronie danych osobowych, mającej na celu dostosowanie krajowego systemu prawnego do wymagań RODO.

Pracę zawodową łączy z praktyką wykładowcy oraz trenera. Wykłada przedmioty związane z prawem własności intelektualnej oraz prawem nowych technologii w Szkole Głównej Handlowej, Instytucie Podstaw Informatyki PAN oraz Akademii Leona Koźmińskiego. Wykładał przedmioty prawnicze w ramach programów MBA (Zachodniopomorska Szkoła Biznesu, IPI PAN).


Michał Błoński

TVN – konsultant ds. rozwoju strategii programatycznej

Absolwent kierunku Psychologii Społecznej na  Uniwersytecie SWPS w Warszawie. W swojej karierze mediowej pracował w największych sieciowych domach mediowych, zajmując się kampaniami internetowymi dla wielu dużych klientów, takich jak T-Mobile, Mondelez, czy Samsung. Od kliku lat jest związany z technologiczną stroną reklamy, której jest pasjonatem.

W SMG (obecnie Publicis Media) zajmował się działaniami operacyjnymi związanymi z Programmatic Advertising. Był również odpowiedzialny za prowadzenie szkoleń i zwiększanie kompetencji wśród pracowników agencji z zakresu zakupu reklam, w modelu automatycznym.

W Havas Media Group do jego obowiązków należała koordynacja działań zespołu specjalistów i wszelkie kwestie dotyczące reklamy programmatic.

Obecnie w TVN jest odpowiedzialny za rozwój strategii programmatic, gdzie łączy wiedzę zakupową, wyniesioną z agencji, z wiedzą sprzedażową, tworząc najlepsze rozwiązania operacyjne i produktowe.


Tymoteusz Doligalski

dr,  Zakład e-Biznesu Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH

Autor publikacji z zakresu marketingu internetowego, zarządzania wartością klienta, modeli biznesu. Wiele z nich dostępnych jest na blogu: doligalski.net. Opiekun naukowy zespołów studenckich biorących udział w konkursie Google Online Marketing Challenge:

Kierownik i twórca Studiów Podyplomowych Marketingu Internetowego.


Andrzej Falkowski

prof. dr hab., Uniwersytet SWPS – dyrektor Instytutu Psychologii Ekonomicznej, kierownik Katedry Psychologii Marketingu

Członek “International Society for Ecological Psychology” oraz “Association for Consumer Research”. Był stypendystą Fundacji Fulbrighta. Ekspert sądowy w sprawach znaków towarowych. Współpracuje z kancelariami adwokackimi w dziedzinie ochrony marki na rynku gospodarczym, m.in. dla takich firm jak Maspex, Hortex, Reckitt Benckiser, E. Wedel, Fakro, FSO, BP, Polkomtel SA, Polmos SA, Bakoma, Broker FM. Jest autorem i współautorem kilkudziesięciu artykułów z zakresu psychologii poznawczej i psychologii stosowanej w dziedzinie zachowań konsumenckich, rynkowych i wyborczych opublikowanych w takich czasopismach, jak m.in. American Journal of Psychology, Media Psychology, Journal of Political Marketing, Journalism StudiesAdvances in Consumer Research, Marketing Letters, Frontiers in Psychology. Autor i współautor rozdziałów w książkach, m.in.:  Praktyczna psychologia poznawcza: Marketing i reklama (GWP), Psychologia zachowań konsumenckich (GWP), Marketing polityczny: Perspektywa psychologiczna (GWP), Psychologia poznawcza w praktyce: Ekonomia, biznes, polityka (PWN), Political Marketing: Theoretical and Strategic Foundations (M.E. Sharpe).


Rafał Górski

Change Serviceplan – dyrektor kreatywny

20 lat doświadczenia w branży reklamowej. W swoim dorobku ma ponad 70 nagród na festiwalach reklamowych, w tym:

  • 3 x Cannes Lion Cyber
  • New York Festival
  • Grand Prix GoldenDrum
  • Eurobest
  • Epica
  • 20+ KTR

Dwukrotny juror na festiwalu Cannes Lions. W 2007 otrzymał nagrodę Young European Creative przyznawaną przez Art Directors Club of Europe ADC*E. Współtwórca platformy komunikacji marki CCC „Go for more”.

Prywatnie – adventure rider, swoje motocyklowe przygody opisuje na blogu rafendafen.com.


Jacek Jankowski

Grupa Wirtualna Polska/gry.wp.pl – Senior Account Manager

Jest związaną z marketingiem internetowym od lat 90-tych. Od „zawsze” obecny w social media i grach reklamowych. Wprowadzał na rynek marki zajmujące się produkcją gier reklamowych i zastosowań gier w marketingu, zarządzał wykorzystaniem gier w portalach internetowych. Obecnie przewodzi grupie roboczej „Gry w Marketingu” w IAB Polska, prowadzi zajęcia z wykorzystania gier w marketingu na uczelniach (m.in. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Wyższa Szkoła Europejska w Krakowie, Collegium Civitas i Uczelnia Łazarskiego w Warszawie).


Dariusz Jurek

SalesTube/Value Media – Head of SEO

Head of SEO w firmie SalesTube/Value Media w największej niezależnej grupie mediowej w Polsce, właściciel marki Search Marketing Angels w Wielkiej Brytanii.

11 lat w branży SEO pozwoliło uzyskać ogromne doświadczenie i chęć nieustannego rozwoju osobistego. Dowodem może być uczestnictwo w licznych konferencjach w kraju i na świecie, a także zdobycie certyfikatów takich jak: Search Engine Strategy – Tampa USA oraz Bruce Clay – Advanced SEO Training SEO ToolSet w Kalifornii.

W latach 2014-2017 odpowiedzialny budowanie strategii SEO dla grupy L’Oreal (Vichy, La Roche-Posay, L’Oreal Paris, Garnier, Mixa, Kerastase, L’Oreal Professionnel, Salon Expert).

Pasjonat marketingu internetowego. W pracy ceni niekonwencjonalne rozwiązania i pełną innowacyjność, która pozwala zdobywać wysokie pozycje i widoczność w Google.

Prowadzi blog, gdzie chętnie dzieli się swoimi spostrzeżeniami i dobrymi praktykami ze świata SEO.


Artur Maciorowski

eCode – założyciel, CEO

Trener, konsultant i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu. Od 1998 r. w branży internetowej. Jako właściciel firmy doradczo-szkoleniowej eCode  edukuje, opracowuje i konsultuje strategie internetowe w zakresie promocji i sprzedaży. W portfolio m.in.: Coty Polska, Grupa ING, Bank DnB NORD, Fortis Bank/BGŻ BNP Paribas, Muzeum II Wojny Światowej, Proama, Auchan Polska i INFOR.
Absolwent brytyjskiego programu The Chartered Institute of Marketing „Diploma in Professional Marketing” i certyfikowanego kursu „IBM Application framework for e-business” w Zurichu.
Od 15 lat prowadzi szkolenia i warsztaty, w których wzięło udział ponad 15.000 uczestników. Certyfikowany trener IAB DIMAQ oraz tutor CIM „Digital Strategy” w Questus. Redaktor Prowadzący branżowego magazynu “Online Marketing Polska”. Autor książek:  „E-marketing w Praktyce. Strategie skutecznej promocji online”, „Skuteczny e-mail marketing” oraz współautor „Wskaźników marketingowych” i „Biblia e-biznesu 2”.


Tomasz Matuszewski

Follow Agency – założyciel, CEO

Założyciel i CEO w Follow Agency, zajmującej się promocją marek w social mediach. Swoje ponad 10-letnie doświadczenie zdobywał w sieciowych agencjach tj. Y&R, Publicis Group oraz Ogilvy. Zebraną wiedzę wykorzystał do stworzenia agencji, która otwiera klientów na niestandardowe rozwiązania. Jego unikatowe podejście docenili nie tylko klienci, ale także branża reklamowa – wielokrotny laureat konkursów kreatywnych, dwukrotny członek jury Papaya Young Directors, Young Creatives Cyber, Young Creatives Open, YC Eurobest i wielu innych.

Swój sukces w agencjach zawdzięcza przede wszystkim kreatywności i trzem słowom, które niezmiennie wspierają rozwój w strukturach firm – „ja się tym zajmę”.


Krzysztof Modrzewski

Witbee Sp. z o.o – założyciel, Managing Partner

Człowiek, który lubi przełamywać powszechnie przyjęte schematy i zawsze szuka nowych i innowacyjnych rozwiązań. Z reklamą w internecie związany od 2010 roku, gdy zaczynał od projektu Internetowe Rewolucje. Oficjalny trener Google AdWords. Prowadzi warsztaty w programie Akademia Google Partners, SEMcamp University oraz w szkole Marketing Masters. Prowadzi również własną agencję marketingową Witbee.


Przemysław Modrzewski

Google Polska – Principal Analytical Lead

W branży marketingu internetowego od 2005 r. Autor kilku książek z zakresu marketingu w internecie. Jeden z pierwszych oficjalnych trenerów Google w Polsce w zakresie Google AdWords oraz Google Analytics. Autor blogu marketingLAB.pl, współorganizator SEMcampu – największej, w Polsce, konferencji w branży SEM. Mentor w Google Campus.

Od 5 lat pracuje w firmie Google, gdzie zajmuje się wdrażaniem kultury pracy organizacji opartej o dane oraz tworzeniem strategii marketingowych ekspansji globalnej dla obiecujących startupów i dojrzałych firm z regionu CEE.

W czasie wolnym, nurek jaskiniowy i instruktor nurkowania.


Dawid Pacha

Messengerfox.me

Współzałożyciel MessengerFox, a także School of New Media i Czwartkowych Spotkań Social Media. Ponad 10 lat doświadczenia w branży social media. Był odpowiedzialny za strategie marketingowe w obszarze społeczności internetowych m.in. dla takich marek jak Allegro, dr Oetker, Nike, Toyota, Puma, YES, Warka, LOT, Creative, FM Bank, iSpot, Creative, Avene, czy Groupon. Twórca narzędzi SaaS do angażowania społeczności i zwiększania sprzedaży przez Facebooka, z których przeprowadzono kampanie dla ponad pół tysiąca marek.

Prywatnie – kolekcjoner winyli, aktywista antysmogowy, miłośnik piwa kraftowego.


Anna Rodzik

Zenith/Publicis Media – Account Director

Z branżą mediową związana od niemal 15 lat. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała przy tworzeniu strategii komunikacyjnych dla wiodących producentów dóbr FMCG (m.in. Procter & Gamble, Mars, Danone, Reckitt Benckiser, COTY), jak również największych reklamodawców z branży finansowej i usługowej.

Od blisko 10 lat szefowa zespołu klienckiego, realizującego strategię komunikacyjne dla czołowych reklamodawców, rekrutujących się wśród korporacji międzynarodowych i lokalnego biznesu. Wcześniej w MediaCom Warszawa, obecnie w Zenith/Publicis Media, największych, sieciowych domach mediowych w Polsce. Razem ze swoim zespołem zdobyła nagrody na prestiżowych konkursach branżowych nagradzających najefektywniejsze i najbardziej innowacyjne kampanie reklamowe na polskim rynku – EFFIE i MIXX Awards.

Poza bieżącą obsługą klientów bardzo aktywna nowo biznesowo, co pozwala na ciągły rozwój i daje możliwość sprawdzenia się na bardzo konkurencyjnym rynku agencyjnym.

Niemal od początku swojej pracy zawodowej szkoli swoich klientów, przybliżając im tajniki planowania i zakupu kampanii reklamowych, a także przekazując doświadczenie nowym pracownikom firmy. Uczestniczka licznych szkoleń menedżerskich i branżowych.


Martynian Rozwadowski

MobilEvents.pl – Managing Partner

Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej oraz Zarządzania SGH. Od 8 lat zajmuje się dostarczaniem aplikacji dla branży marketingowej, ze szczególnym uwzględnieniem rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości.  Propagator stosowania technologii RFID/NFC w marketingu oraz nieustanny innowator w dziedzinie rozwiązań na styku elektroniki użytkowej i aplikacji komputerowych. Posiada także wieloletnie doświadczenie w pracy jako inżynier komputerowych systemów telewizyjnych w TVN24. Posiadacz czarnego pasa w judo.


Sylwia Sobolewska

dr, Zakład e-Biznesu Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH

Od ponad 10 lat zajmuje się problematyką zarządzania wiedzą o kliencie i marketingu bezpośredniego.  Jej zainteresowania dotyczą problematyki tworzenia i wykorzystywania wiedzy o kliencie, możliwości indywidualizowania relacji z klientami w warunkach gospodarki cyfrowej. Autorka wielu publikacji z zakresu zarządzania wiedzą o kliencie. Wykładowca na Studiach Podyplomowych Zarządzania Wartością Klienta, Studiach Podyplomowych Analiz Marketingowych oraz Studiach Podyplomowych Nowoczesnej Promocji.


Jerzy Surma

dr hab. inż. prof. SGH, Zakład Technologii Informatycznych Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH

Jest absolwentem Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej oraz ukończył m.in. Executive Program na MIT Sloan School of Management. W ostatnich latach pracował jako visiting scholar w Harvard Business School oraz jako profesor na University of Massachusetts Lowell. Był dyrektorem ds. Konsultingu Biznesowego w IMG Information Management Polska. Naukowo zajmuje się analizami oraz eksploracją danych m.in. w zakresie Social Media, Business Intelligence oraz Cyber  Threat Intelligence.


Krzysztof Winnik

Winnik Consulting – założyciel

Związany z rynkiem reklamy i marketingu internetowego od 15 lat. Praktyk i uznany ekspert w dziedzinie komunikacji w nowych mediach, konsultant, trener i szkoleniowiec, prelegent na czołowych konferencjach, regularny członek jury w konkursach reklamy internetowej i wykładowca akademicki (Uniwersytecie Łazarskiego, AGH, SGH).

Aktualnie partner w SayHi.agency oraz konsultant w Winnik Consulting. Wcześniej odpowiadał za rozwój grupy OS3, współtworzył grupę marketingu zintegrowanego NuOrder Group, kierował agencją strategicznego marketingu społecznościowego OSTRYGA.

Doradza międzynarodowym korporacjom w Polsce i na rynkach zagranicznych. Posiada bogate doświadczenie teoretyczne i praktyczne w zakresie strategii marki i komunikacji w mediach cyfrowych. Jest członkiem Branżowej Rady ds. Kompetencji Cyfrowych przy IAB Polska. Jako trener trenerów IAB Polska współtworzy program standaryzacji i weryfikacji kompetencji digital marketingowych DIMAQ – Digital Marketing Qualification w Polsce i Europie.



Jacek Wójcik

dr, Zakład e-Biznesu Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH

Człowiek orkiestra z konieczności i z wyboru. Interesuje się tym, co wynika z połączenia człowieka (psychologia) z ICT. Kiedyś technik elektronik, potem doktorat z zastosowania sztucznej inteligencji w nauczania ekonomistów (obroniony w 1994), internauta od 1995 roku. Od początku zafascynowany Internetem i propagujący jego marketingowe oraz biznesowe zastosowanie w SGH – pierwsza praca magisterska pod moją opieką pt. Zastosowanie sieci Internet w działalności marketingowej firm obroniona już w roku 1998.

Działalność dydaktyczna w SGH, a także na Uniwersytecie SWPS, Koźmińskim (wykłady, zajęcia na podyplomowych). Również liczne szkolenia dla firm. Współtwórca kierunku magisterskiego e-Biznes w SGH (wraz z prof. I.Hejduk i dr T.Doligalskim).

Twórca Gazety SGH, a także jednego z pierwszych w Polsce ośrodków typu biuro karier – Ośrodek Promocji Absolwentów SGH (1993).

Zawsze równolegle pracował (i pracuje) w biznesie, najpierw cudzym (m.in. kilka lat w banku na pełnym etacie, w firmie IT w roli brand manedżera), teraz swoim. Zna ból wydawania własnych (!) pieniędzy na promocję, ale też zna siłę promocji. Z połączenia tych różnych doświadczeń powstały Studia Podyplomowe Komunikacja Marketingowa w Internecie.

Prywatnie hodowca złotych rybek z nieustającą nadzieją, że któraś spełni jego trzy życzenia.

© 2018 | Jacek Wojcik

Zakład e-Biznesu Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH