Studia Podyplomowe Komunikacji Marketingowej w Internecie to drugie „moje dziecko”. Pierwszym dzieckiem były SP Nowoczesna Promocja. Utworzone w roku 2008 miały 10 edycji i ponad 300 słuchaczy. Z różnych powodów musiałem je porzucić. Jak były te studia odbierane, o tym na dole strony. Przy tworzeniu Studiów Podyplomowych Komunikacja Marketingowa w Internecie wykorzystałem wszelkie doświadczenia i kontakty zdobyte przez te 10 lat. Studia Komunikacja Marketingowa w Internecie zbierają dobre opinie od słuchaczy. Pandemia co prawda bardzo nam dwie edycje „rozregulowała”, ale daliśmy radę.  Do opinii słuchaczy dorzucam opinie nietypowe – osób szkolących z marketingu w wyszukiwarkach oraz strategii komunikacyjnej. To punkt widzenia studiów z drugiej strony. Ważny, bo pokazuje jak sprawdziły się zasady prowadzonych zajęć na przykładzie SEM (czytaj opinię Jacka Bisińskiego oraz  Krzysztofa Modrzewskiego). Jeszcze większym wyzwaniem była praca semestralna i jeszcze większe było zaangażowanie słuchaczy i efekty edukacyjne. O tym m.in. piszą panowie Marcin Ejsmont oraz Rafał Górski. A wiedzą o czym piszą, bo obaj byli w komisji odbierającej prace semestralne.

Jacek Wójcik – kierownik SP Komunikacja Marketingowa w Internecie

Bardzo mocny nacisk na praktykę

Studia bardzo dobrze pokazują zakres działań, jakie można podjąć w celu promowania biznesu w sieci. Dają obraz tego co obecnie dzieje się w marketingu internetowym. Świetne zajęcia z ludźmi, którzy są w branży i kładą bardzo mocny nacisk na praktykę, a nie teorię. Dzięki tym studiom będziesz wiedzieć, co w trawie piszczy.

Robert Smyła – słuchacz 1 edycji, właściciel Gastro24.pl

Skuteczne i aktualne narzędzia

Studia pozwalają na pozyskanie wiedzy z zakresu marketingu internetowego z bardzo różnych perspektyw. Na zajęciach duży nacisk kładzie się na praktykę i korzystanie ze skutecznych i aktualnych narzędzi. Tematyka zajęć jest bardzo różnorodna, dlatego osoby zainteresowane innymi obszarami lub pracujące w bardzo odmiennych branżach na pewno zyskają przydatną wiedzę i umiejętności praktyczne, a do tego szerszą perspektywę tego biznesu. Bardzo polecam ten kierunek zarówno osobom prowadzącym własne firmy, pracującym w dziale marketingu czy w firmach prowadzących sprzedaż internetową.

Agnieszka Tulińska – absolwentka 1 edycji

Ludzie z branży, praktycy nowego marketingu

Ludzie z branży, praktycy nowego marketingu w roli prowadzących zajęcia – to wyróżnik tego kierunku studiów i ogromna zaleta. Szerokie spektrum zagadnień i narzędzi, przedstawionych z różnych perspektyw i w różnorodnych kontekstach; duża ilość godzin warsztatowych. Polecam każdemu, kto chce być na bieżąco i stale się rozwijać w tak dynamicznej branży.

Maria Pawlonka – absolwentka 2 edycji

Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Navera

Strateg ds. marki i komunikacji e-commerce

Dużo oczekiwałam i dużo dostałam

Studia podyplomowe Komunikacja Marketingowa w Internecie na SGH to doskonała inwestycja w własny rozwój niezależnie od tego, czy jesteście już w branży, czy dopiero zaczynacie swoją przygodę. Dużo oczekiwałam i dużo dostałam – spotkania z praktykami, dyskusje, study case’y, ale przede wszystkim otwarte umysły i chęć, aby dzielić się swoją wiedzą i pasją. Dopracowana agenda, zaangażowanie prowadzących i pełne wsparcie ze strony uczelni 🙂 Druga edycja od połowy realizowana była w trybie online, ale i tak było warto, wszystkie zajęcia przygotowane bez zarzutu. Polecam wszystkim!👌👌👌

Karolina Drozdowska – absolwentka 2 edycji

Praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka

Praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka – to jest najlepsze słowo opisujące ten kierunek. Ilość przykładów z życia wziętych i zadań pozwoliła mi zrozumieć poszczególne tematy marketingu online i zaoszczędziła mi czas na testowanie. Dodatkowo dobór wykładowców jest ułożony w logiczny sens i są to prawdziwi eksperci, którzy naprawdę wiedzą co robią i są w stanie podzielić się nie tylko informacjami, które są pomocne, ale pokazują również, dlaczego poszczególne działania w internecie nie mają sensu! Jeśli ktoś chce uzupełnić swoją wiedzę marketingową, nie powinien się zastanawiać nad innym kierunkiem!

Nicole Termin słuchaczka 3 edycji

Wielka przygoda i okazja poznania ekspertów

Studia serdecznie polecam wszystkim, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z „internetów”. Była to dla mnie wielka przygoda i okazja poznania ekspertów – osób z branży, które dzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem. Mimo że od kilku lat działam w social mediach i prowadzę jednego z najpopularniejszych blogów w Polsce (dalej mnie to onieśmiela!) – na studiach nauczyłam się bardzo wiele. Mogłam zadać pytania praktykom, oszczędzając w ten sposób mnóstwo czasu. Było to nieocenione, szczególnie w kontekście sklepu internetowego, który od 1,5 roku rozwijam. Studia podyplomowe dały mi skrzydła. Czuję, że zalecę na nich bardzo daleko!

Kaja Wolnicka słuchaczka 3 edycji

Blog, sklep: Moi-Mili.pl


Rewelacyjny efekt

Miałem przyjemność prowadzić zajęcia z marketingu w wyszukiwarkach na studiach podyplomowych Komunikacja Marketingowa w Internecie w SGH. Do dyspozycji miałem aż 26 godzin. To w połączeniu z niedużą grupą i warsztatową formą zajęć pozwoliło nam na opracowanie nawet większej ilości zagadnień niż to było początkowo planowane.

Uczestnicy byli bardzo aktywni, a po zajęciach otrzymali prace domowe, które miały poświadczyć zdobyte przez nich umiejętności. Mimo mojego sceptycznego nastawienia co do ich zaangażowania w zadaną pracę (mając doświadczenie jak wyglądają inne zajęcia, nie tylko na studiach), byłem bardzo mile zaskoczony wynikami. Studenci poradzili sobie wyśmienicie. Odpowiednia organizacja zajęć, nastawienie na praktyczne ćwiczenia w połączeniu z dodatkową pracą w domu i materiałami podsumowującymi przyniosło rewelacyjny efekt.

Jeżeli ktoś chce naprawdę nauczyć się różnych aspektów marketingu internetowego pracując z doświadczonymi osobami z branży, to mogę z czystym sumieniem polecić te studia podyplomowe na SGH.

Krzysztof Modrzewski trener w Semcamp University oraz Marketing Masteres

Prowadzący zajęcia z SEM 1 edycja

Pozytywne zaskoczenie

Podczas tegorocznej edycji studiów podyplomowych Komunikacja Marketingowa miałem przyjemność prowadzić zajęcia z marketingu w wyszukiwarkach. Tematyka od kilku lat cieszy się dużą popularnością, jednak ze względu na wysoki poziom trudności zapał do nauki często znika po krótkim czasie. Postawienie dużego nacisku na praktykę i przeprowadzenie części zajęć w formie warsztatów zagwarantowało efektywną i ciekawą naukę dla wszystkich studentów. Wymiar 26 godzin zajęć pozwolił na skupienie się na wielu aspektach marketingu w wyszukiwarkach takich jak strategia SEM, remarketing, reklamy tekstowe oraz produktowe czy poprawna analiza performancu.

Bardzo pozytywnym zaskoczeniem był wysoki poziom zaangażowania studentów oraz kreatywność jaką wykazali się podczas pracy w grupach. Pomysł pracy domowej, która zakładała stworzenie realnej kampanii reklamowej w Google Ads sprawdził się świetnie i dał studentom operacyjne umiejętności, tak bardzo cenione obecnie na rynku pracy. Studenci podczas zajęć nabyli wszechstronne kompetencje nie tylko z zakresu tworzenia kampanii w wyszukiwarkach, ale również właściwej analizy danych oraz zrozumienia roli SEM w całym ekosystemie marketingowym.

Chciałbym zdecydowanie polecić studia podyplomowe na kierunku Komunikacja Marketingowa wszystkim osobom, którym zależy nie tylko na zdobyciu teoretycznej wiedzy na temat marketingu internetowego, ale również nabyciu praktycznych kompetencji do tworzenia własnych kampanii oraz strategii marketingowych.

Jacek Bisiński Google Polska

Prowadzący zajęcia z SEM 2 i 3 edycja

Zajmujące dyskusje

Studia podyplomowe “Komunikacja marketingowa w Internecie” wydają się dziś podstawowym kursem dla każdego, kto zajmuje lub chce się zajmować marketingiem i komunikacją. W programie można znaleźć zarówno treści “twarde”, narzędziowe (SEM, SEO, e-commerce…) jak i “miękkie”, związane z myśleniem marketingowym, koncepcyjnym. Ciekawy jest także zestaw osób prowadzących zajęcia – na studiach można spotkać zarówno naukowców specjalizujących się w tematach komunikacyjnych jak i praktyków, którzy od lat tworzą branżę marketingu i reklamy w swoich dziedzinach. W efekcie mamy zajmujące dyskusje w trakcie zajęć oraz interesujące podejścia widoczne w pracach zaliczeniowych, co jest otwierające nie tylko dla studentów, także dla nas, wykładowców.

Zachęcamy do podjęcia tych studiów każdego, kto chciałby zmierzyć się ze współczesnym marketingiem i zrozumieć prawa rządzące tą dziedziną.

Marcin Ejsmont – dyrektor strategiczny, Rafał Górski – dyrektor artystyczny – Change Serviceplan

Prowadzący zajęcia „Od briefu przez kreację do realizacji kampanii”


Opinie o SP Nowoczesna Promocja

Solidna dawka wiedzy

Solidna dawka wiedzy, sporo inspiracji oraz przede wszystkim praktyczne wprowadzenie w nowe obszary marketingu – takie są studia Nowoczesnej Promocji w Szkole Głównej Handlowej. Dzięki nim zupełnie dla siebie niespodziewanie porzuciłam media tradycyjne na rzecz elektronicznych i do dziś uważam to za jedną z kluczowych decyzji zawodowych w moim życiu. Gorąco polecam!

Anna Godek – Biniasz, New Media Manager, ZETHA MEDIA LTD, Wielka Brytania

Studia zainspirowały mnie

Wybierając się na studia miałam już duże doświadczenie praktyczne. W pracy zawodowej skupiamy się jednak na dosyć wąskim obszarze, więc zaletą studiów było dla mnie zajęcie się tematami, z którymi na co dzień nie miałam do czynienia lub też zobaczenie problemu z innej perspektywy. Bardzo ciekawe były dla mnie zajęcia z psychologii zachowań konsumenta prowadzone przez profesora Falkowskiego, czy też badań neuromarketingowych. Myślę, że studia zainspirowały mnie również do zmian w mojej pracy zawodowej –  skupiłam się na sztuce eventu i założyłam własną firmę. Dzięki temu mogę wykorzystywać swoją kreatywność i zdobytą wiedzę.

Natalia Borawska, Antonuvka

Chcąc rozpocząć pracę w reklamie

Chcąc zmienić branżę i rozpocząć pracę w reklamie, zdecydowałam się na podyplomowe studia Nowoczesnej Promocji. Efekt? Na wysłane przeze mnie cv, odpowiedziały wszystkie agencje, z propozycją współpracy. Polecam ten kierunek, przede wszystkim ze względu na praktyków, z którymi kontakt nie ma charakteru akademickiego, a wiedza jest przekazywana i utrwalana za pomocą ćwiczeń i multimediów. To była bardzo dobra decyzja. Polecam !

Katarzyna Staszczyk, Marketing Manager w agencji reklamowej Chillo-ad