Advocatus diaboli – blog

Blog – dla kogo i po co?

Odpowiedź na pytanie “po co?” jest prosta. W celu promocji studiów podyplomowych Komunikacja Marketingowa w Internecie. Zadanie, jakie staje przed każdym twórcą studiów w SGH to je wypromować. A jak? a to już każdy musi radzić sobie sam, oczywiście budżet na promocję jest … tajemnicą biznesową, ale domyśleć się można, że niezadowalający (co jest sporym eufemizmem 🙂 W takim razie nie zostaje nic innego jak pisać, pisać, gdyż wujek Google lubi dużo treści, dzięki temu wysoko pozycjonuje serwis. A więc już wiemy po co.

“Dla kogo?” jest pochodną “po co?”. Dla targetu (tak już można pisać, bo słowo zostało wciągnięte do słownika języka polskiego). Problem w tym, że target jest zróżnicowany. A więc i tematyka poruszana będzie różna. Każdy wpis ma nawiązywać do studiów. Nie będzie to jednak – taką mam nadzieję – nachalne plasowanie produktu  (por. seriale TVP). Chciałbym poruszając różne tematy pokazać zalety studiów i całej dyscypliny czyli marketingu.

I na koniec dlaczego “advocatus diaboli”. Otóż zawsze ceniłem sobie marketing, komunikację marketingową w szczególności. Ceniłem i cenię za to, że to trudna dyscyplina, w której brak prostych rozwiązań. I to jest jej urok. Dlatego zawsze mnie denerwowali “apostołowie” różnych narzędzi. Tacy, którzy bezkrytycznie chwalą te, i tylko te, na których się znają. A życie jest bardziej skomplikowane. O tym też będzie, w blogu (nie na blogu!) i na studiach.

Czasu niedostatek, więc zaczynam późno w lipcu 2018.

Zapraszam do lektury, Jacek Wójcik

twórca i kierownik SP Komunikacja Marketingowa w Internecie

Studia podyplomowe z marketingu  – czy warto?

Wiele osób poszukuje studiów podyplomowych w celu poprawienia swojej pozycji na rynku pracy. I słusznie. Niemałe pieniądze, rok pracy, to powinno zaowocować konkretnymi korzyściami.

Czytaj dalej

Content marketing – król czy bankrut?

Ten wpis jest po to, by wyjaśnić dlaczego w programie Studiów Podyplomowych Komunikacji Marketingowej w Internecie nie ma zajęć pt. content marketing. Od razu dodam: nie ma zajęć pod takim tytułem co nie znaczy, że na studiach nie będzie o content marketingu. By to klarownie wyjaśnić muszę zdefiniować kilka pojęć …

Czytaj dalej

Content marketing a motywacja konsumentów

Działania content marketingowe wymagają trafnego rozpoznania motywacji konsumentów. Nie zawsze konsumenci chcą otrzymywać rozbudowaną informację, czytać „story” o marce i robić inne rzeczy, o których marzą ludzie content marketingu. „W tym temacie” ciekawe dane przyniósł eMarketer …

Czytaj dalej

Marketing – nuda czy sztuka?

Zapytałem pewnego znajomego profesora, dlaczego przestał się zajmować marketingiem. Odpowiedział szczerze: „wiesz marketing jest jak książka kucharska, zawiera przepisy jak zrobić to czy tamto, a dla mnie jest to po prostu nudne”. Z połową tej opinii zgadzam się, z drugą nie…

Czytaj dalej

 

CDN.

wkrótce

© 2018 | Jacek Wojcik

Zakład e-Biznesu Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH