Program studiów

Program studiów to 160 godzin dydaktycznych, które są realizowane w 10 sobotnio-niedzielnych zjazdach w ciągu jednego roku akademickiego (więcej w zakładce “organizacja studiów“). Poniżej podział programu na bloki i tematy w blokach.

Komunikacja marketingowa w strategii biznesowej i jej uwarunkowania

  • Wprowadzenie – dr J.Wójcik – Zakład e-Biznesu – Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH
    • Miejsce komunikacji marketingowej w strategii biznesowej
    • Społeczne i technologiczne uwarunkowania kampanii promocyjnych
  • Psychologia w komunikacji marki – prof. dr hab. A.Falkowski – Uniwersytet SWPS – Dyrektor Instytutu Psychologii Ekonomicznej
  • Rola promocji w budowie portfela klientów – perspektywa zarządcza i ekonomiczna – dr hab. prof. SGH T.Doligalski – Zakład e-Biznesu Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH
  • Wybrane prawne aspekty komunikacji marketingowej w Internecie – R.Bieda – Maruta i Wspólnicy spółka jawna – Radca Prawny

Ok. 15% całości

Metody realizacji zajęć w tym bloku: wykład interaktywny/konwersatoryjny, moderowana dyskusja między uczestnikami, ćwiczenia praktyczne, kejsy z rynku, wykład tradycyjny (prawo).


Planowanie i zakup mediów cyfrowych

  • A.Rodzik – Zenith/Publicis Media – Account Director

Ok. 5% całości

Metody realizacji zajęć w tym bloku: wykład wprowadzający (50% czasu),  ćwiczenie z planowania kampanii online (50%) – praca w podgrupach. Wymagany laptop.


Tworzenie przekazu

  • Od briefu przez kreację do realizacji kampanii – R.Górski – Change Serviceplan – dyrektor kreatywny

Ok. 10% całości

Metody realizacji zajęć w tym bloku: wykład interaktywny/konwersatoryjny, moderowana dyskusja między uczestnikami, ćwiczenia praktyczne – praca z briefem, kejsy z rynku.


Serwis internetowy – cele, budowa, analiza

  • Serwis internetowy w strategii marketingowej firmy – A.Maciorowski – eCode – założyciel, CEO
  • Budowanie pożądanych doświadczeń użytkownika – T.Bartoszewicz – Usability Expert w Demant Technology Centre

Ok. 10% całości

Metody realizacji zajęć w tym bloku: wykład interaktywny/konwersatoryjny, moderowana dyskusja między uczestnikami, ćwiczenia praktyczne (praca w podgrupach), kejsy z rynku. Wymagany laptop.


Podstawowe narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie

  • Marketing w wyszukiwarkach (SEA) – K.Modrzewski – Witbee Sp. z o.o – założyciel, Managing Partner lub Jacek Bisiński Analytical Consultant w Google Poland
  • Pozycjonowanie serwisów (SEO) -D.Jurek- SalesTube/Value Media – Head of SEO
  • Komunikacja w mediach społecznościowych (SMM) – T.Matuszewski – Follow Agency – założyciel, CEO
  • Reklama graficzna (display, programmatic, RTB, rich media, wideo) – M.Błoński – TVN – Konsultant ds. rozwoju strategii programatycznej
  • Narzędzia marketingu bezpośredniego (w tym e-mail marketing) – dr S.Sobolewska – Zakład e-Biznesu Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH oraz K.Badowska – SARE – Zastępca Dyrektora Działu Obsługi Klienta
  • Technologie mobilne w komunikacji marketingowej – K.Winnik – Winnik Consulting – założyciel
  • Platformy sprzedażowe, serwisy ogłoszeniowe – dr J.Wójcik – Zakład e-Biznesu Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH

Ok. 35% całości

Metody realizacji zajęć w tym bloku: wykład interaktywny/konwersatoryjny, moderowana dyskusja między uczestnikami, ćwiczenia praktyczne (w każdym temacie), kejsy z rynku. Wymagany laptop na zajęciach z SEM (SEA + SEO) i SMM oraz smartfon (zajęcia z m-marketingu).


Narzędzia wspomagające komunikację marketingową w Internecie

  • Gry w komunikacji marketingowej – J.Jankowski – Grupa Wirtualna Polska/gry.wp.pl – Senior Account Manager
  • Promocja sprzedaży w sklepach internetowych – dr J.Wójcik – Zakład e-Biznesu Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH
  • Wykorzystanie chatbotów w komunikacji marketingowej – D.Pacha – Messengerfox.me – założyciel
  • Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość w marketingu (AR/VR) – M.Rozwadowski – MobilEvents.pl – Managing Partner

Ok. 10% całości

Metody realizacji zajęć w tym bloku: wykład konwersatoryjny, moderowana dyskusja między uczestnikami, ćwiczenia praktyczne, kejsy z rynku. Wymagany smartfon na zajęciach z chatbotów oraz AR/VR.


Zbieranie, przetwarzanie i analiza danych w Internecie

  • Wprowadzenie do eksploracji danych w marketingu internetowym – dr hab. prof. SGH J.Surma – Zakład Technologii Informatycznych Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH
  • Analityka internetowa (w tym badania i analizy mediów społecznościowych oraz Google Analytics) – P.Modrzewski – Google Polska – Principal Analytical Lead

Ok. 15% całości

Metody realizacji zajęć w tym bloku: wykład konwersatoryjny,  ćwiczenia praktyczne, przykłady z rynku. Wymagany laptop na zajęciach  z analityki internetowej.

O tym dlaczego nie ma zajęć pod tytułem: content marketing czy programmatic w osobnym wpisie. Od razu dodam: nie ma zajęć pod takim tytułem co nie znaczy, że na studiach nie będzie o content marketingu czy programaticu. Wręcz przeciwnie będzie bardzo dużo!

Czytaj więcej

© 2018| Jacek Wójcik

Zakład e-Biznesu Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH